"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2011

Παράνομο το Υπαίθριο Εμπόριο της Γλυφάδας, καταγγέλει ο Εμπορικός Σύλλογος Γλυφάδας

 
Διαμαρτυρία του Εμπορικού Συλλόγου
ΘΕΜΑ: ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΤΗΣ ΓΛΥΦΑΔΑΣ
Κ. Δήμαρχε
Ο Εμπορικός κόσμος της πόλης μας είναι εξαγριωμένος με την απαράδεκτη κατάσταση,   του Παράνομου Υπαίθριου Εμπορίου, που έχει παγιοποιηθεί στην καρδιά του Εμπορικού Κέντρου της  Γλυφάδας. Η πραγματικότητα που βιώνουν τα καταστήματα είναι τραγική, είναι μια περίοδος εξαιρετικά  δύσκολη για την αγορά και θα πρέπει όλοι οι φορείς της πόλης να συμβάλλουν ώστε να παραμείνει ζωντανό το εμπόριο και η Νόμιμη Λιανική πώληση.
Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας ο Εμπορικός Σύλλογος Γλυφάδας σας καλεί να γίνεται αρωγός στην προσπάθεια της εξάλειψης του Παράνομου Υπαίθριου Εμπορίου της πόλης μας, διότι λόγο της ύπαρξης του, τα καταστήματα επιβαρύνονται ακόμα περισσότερο και καθίστανται ανήμπορα να επιβιώσουν δεδομένων των ήδη δύσκολων συνθηκών που επικρατούν στον κλάδο.
Είναι στο χέρι σας και υποχρέωση σας κ.Δήμαρχε να τηρηθούν επιτέλους οι νόμοι:
Α) ΝΟΜΟΣ 3377/2005 - ΦΕΚ 202/Α'/19.8.2005 Αρχές και Κανόνες για την εξυγίανση της λειτουργίας και την ανάπτυξη βασικών τομέων του εμπορίου και της αγοράς
Β) Το άρθρο 1 του ν. 2323/1995 (ΦΕΚ145 Α')
Και Γ) Το ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 254 Ρύθμιση υπαίθριου εμπορίου (πλανόδιου και στάσιμου).
Αναλυτικά θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα εξής:
1)      Σύμφωνα με τον ΝΟΜΟ 3377/2005 - ΦΕΚ 202/Α'/19.8.2005 άρθρο1 παράγραφος 5, θα έπρεπε:
‘Οι άδειες  άσκησης υπαίθριου στάσιμου εμπορίου ισχύουν για μια τριετία, είναι προσωποπαγείς και δεν επιτρέπεται να μεταβιβασθούν, να εισφερθούν, να εκμισθωθούν ή να παραχωρηθούν κατά χρήση.’

Ενώ ισχύει:
Κανένα σχεδόν Κιόσκι Υπαίθριου Εμπορίου στη Γλυφάδα δεν λειτουργεί με τον Νόμιμο αδειούχο.

2)      Σύμφωνα με τον ΝΟΜΟ 3377/2005 - ΦΕΚ 202/Α'/19.8.2005 άρθρο 1 παράγραφος 6, θα έπρεπε:
‘Η απόσταση μεταξύ των θέσεων του προηγούμενου εδαφίου δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερη των εκατό (100) μέτρων, σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από εκατό χιλιάδες’
Ενώ ισχύει:
Τα Κιόσκια είναι σε απόσταση  3 έως 10 μέτρων το ένα με το άλλο με αποτέλεσμα να δημιουργούν πολύ κακή αισθητική στη καρδιά της πόλης.

3)      Σύμφωνα με τον ΝΟΜΟ 3377/2005 - ΦΕΚ 202/Α'/19.8.2005 άρθρο1 παράγραφος 6, θα έπρεπε:
‘Οι θέσεις άσκησης υπαίθριου εμπορίου πρέπει να βρίσκονται εκτός:
α) των δημοτικών και λαϊκών αγορών και
β) περιοχών που γειτνιάζουν ή ευρίσκονται σε μικρή απόσταση από οργανωμένες ξενοδοχειακές μονάδες, μπροστά από την είσοδο εμπορικών καταστημάτων και εισόδους αρχαιολογικών χώρων, μουσείων, μνημείων και εκκλησιών.’
Ενώ ισχύει:
Ακριβώς έξω από τον ‘Κωτσόβολο’ υπάρχει κιόσκι Υπαίθριου Εμπορίου

4)      Σύμφωνα με τον ΝΟΜΟ 3377/2005 - ΦΕΚ 202/Α'/19.8.2005 άρθρο 1 παράγραφος 6, θα έπρεπε:
‘Η απόσταση των θέσεων άσκησης υπαίθριου στάσιμου εμπορίου από τα άκρα των δημοτικών και λαϊκών αγορών δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερη των τριακοσίων (300) μέτρων, στους δήμους του λεκανοπεδίου Αττικής και σε δήμους με πληθυσμό πάνω από εκατό χιλιάδες (100.000) κατοίκους’
Ενώ ισχύει:
Υπάρχουν τουλάχιστον 3 κιόσκια Υπαίθριου Εμπορίου μεταξύ Άλσους και Ζέπου δηλαδή μια απόσταση 5 μέτρων από την Λαϊκή Αγορά.

5)      Σύμφωνα με τον ΝΟΜΟ 3377/2005 - ΦΕΚ 202/Α'/19.8.2005 άρθρο 1 παράγραφος 9, θα έπρεπε:
‘Δικαιούχοι άδειας από το συνολικό αριθμό των αδειών που χορηγούνται κατά τις παραγράφους 3 και 5 είναι, κατά σειρά προτεραιότητας, τα πρόσωπα των κατωτέρω κατηγοριών, εφόσον πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, είναι άνεργα και έχουν υποβάλει αίτηση με τα απαραίτητα δικαιολογητικά:
(α) μέχρι ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%), άτομα με αναπηρία τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%) και τυφλοί,
(β) μέχρι ποσοστό δεκαπέντε τοις εκατό (15%), πολύτεκνοι και τα τέκνα αυτών, καθώς και γονείς με τρία τέκνα,
(γ) μέχρι ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%), ανάπηροι και θύματα ειρηνικής περιόδου του ν. 1370/1944 (ΦΕΚ 82 Α'),
(δ) μέχρι ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%), άτομα με αναπηρία πάνω από πενήντα τοις εκατό (50%), εφόσον δεν οφείλεται σε πολεμικά γεγονότα,
(ε) μέχρι ποσοστό πέντε τοις εκατό (5%), γονείς ανήλικων τέκνων με ειδικές ανάγκες και γονείς που προστατεύουν άτομα με νοητική υστέρηση, αυτισμό, βαριές αναπηρίες και πολλαπλές ανάγκες εξάρτησης,
(στ) μέχρι ποσοστό δέκα τοις εκατό (10%), ομογενείς Βορειοηπειρώτες και ομογενείς παλιννοστούντες, που προέρχονται από την πρώην Ε.Σ.Σ.Δ. και τον Πόντο.
Οι υπόλοιπες άδειες που απομένουν αδιάθετες χορηγούνται με κλήρωση, η οποία διενεργείται μεταξύ των ενδιαφερομένων από το νομαρχιακό, το δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο, κατά περίπτωση.’
Ενώ δεν ξέρουμε τι ισχύει και δεν έχει Δημοσιοποιηθεί κάποια Κλήρωση με τους εκπρόσωπους που ορίζει ο Νόμος.

6)      Σύμφωνα με τον ΝΟΜΟ 3377/2005 - ΦΕΚ 202/Α'/19.8.2005 άρθρο 1 παράγραφος 10, θα έπρεπε:
‘καθορίζονται τα προϊόντα που πωλούνται, ως παραδοσιακά, στις περιφέρειες των οικείων δήμων και κοινοτήτων.’
Ενώ τα κιόσκια του Υπαίθριου Εμπορίου στη Γλυφάδα εμπορεύονται αξεσουάρ και Κινέζικα είδη ρουχισμού και υπόδησης  που  πιθανότατα είναι προϊόντα που προέρχονται από το παραεμπόριο.

7)       Σύμφωνα με τον ΝΟΜΟ 3377/2005 - ΦΕΚ 202/Α'/19.8.2005 άρθρο 1 παράγραφος 12, θα έπρεπε:
‘Για τη χωροθέτηση των ανωτέρω δραστηριοτήτων, από τα χαρακτηριστικά και το μέγεθος των οποίων επηρεάζεται η λειτουργία, η φυσιογνωμία και η ταυτότητα της πόλης, απαιτείται σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας υπηρεσίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων.»’
Έχει ο Δήμος Γλυφάδας τη σύμφωνη γνώμη του Υπουργείου ? για τη απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στο κέντρο της πόλης μας.

8)      Σύμφωνα με Το ΠΡΟΕΔΡΙΚΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 254 Ρύθμιση υπαίθριου εμπορίου (πλανόδιου και στάσιμου) θα έπρεπε:
‘Μόνιμη αναπλήρωση του δικαιούχου της άδειας,
για την άσκηση στάσιμου εμπορίου, επιτρέπεται από
οποιοδήποτε πρόσωπο, σε περίπτωση αναπηρίας, με
ποσοστό πάνω από 50%, η οποία βεβαιώνεται από τις
κατά νόμο Υγειονομικές Επιτροπές των Ασφαλιστικών
Φορέων στους οποίους τυχόν υπάγονται ή άλλως από
Δημόσια Νοσοκομεία.
Το πρόσωπο που αναπληρώνει μόνιμα τον δικαιούχο
της άδειας οφείλει να εγγραφεί σε αρμόδιο ασφαλι−
στικό φορέα.
Σε περίπτωση μόνιμης αναπλήρωσης, αναγράφονται
στο έντυπο της άδειας τα στοιχεία της ταυτότητας
καθώς και ο ασφαλιστικός φορέας του προσώπου που
αναπληρώνει τον δικαιούχο.’
Στα κιόσκια Υπαίθριου Εμπορίου στη Γλυφάδα, κατά συντριπτική πλειοψηφία, οι πωλητές είναι αλλοδαποί. Είναι νόμιμοι Αναπληρωτές ? όλοι οι δικαιούχοι στη Γλυφάδα έχουν αναπηρία άνω του 50%?
Κ. Δήμαρχε Γλυφάδας
Σας καλούμε να αποκαταστήσετε τη ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ έτσι ώστε στη πολύ δύσκολη αυτή περίοδο για τους Εμπόρους, το Υπαίθριο Εμπόριο στη Γλυφάδα να λειτουργεί  Σύμφωνα με τα όσα ορίζουν οι Νόμοι του Ελληνικού κράτους.

Με εκτίμηση
Η Πρόεδρος του  Εμπορικού Συλλόγου Γλυφάδας
Άννα Καυκά
  ΠΡΟΣ
Κ. Κωνσταντίνο Κόκκορη, Δήμαρχο Γλυφάδας
Κ. Κόκκορη Αντιδήμαρχο Οικονομικών
Κοινοποίηση
Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Αττικής , Όμορων Νομών και Νήσων Αιγαίου
Εθνική Συνομοσπονδία Ελληνικού Εμπορίου
Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών , Τμήμα Εμπορίου
κ .Κωνσταντίνο Μίχαλο , Πρόεδρο ΕΒΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου