Κύριε Πρόεδρε, όπως ξέρετε, σε αυτή την Αίθουσα έχω και την ιδιότητα του Δημοτικού Συμβούλου Γλυφάδας, οπότε ξέρω πολύ καλύτερα τι αισθάνονται οι τοπικές κοινωνίες, για τις οποίες πολλά λέγονται, αλλά, νομίζω ότι, πάρα πολύ λίγα έχουν γίνει, γιατί ουδέποτε έχουν ακουστεί σοβαρά. Υπάρχει ένας τοπικός προβληματισμός, ο οποίος είναι πολύ πιο σοβαρός και πολύ πιο προωθημένος, απ’ ότι είναι τα θέσφατα, τα οποία οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες αντιλαμβάνονται ως κόκκινες γραμμές.
Το λέω αυτό γιατί δεν μπορεί να προχωρήσει οποιαδήποτε επένδυση εάν δεν αγκαλιαστεί και η ανάγκη της τοπικής κοινωνίας, εάν δεν γίνει η οποιαδήποτε απόφαση σε άμεση συνάρτηση με την τοπική κοινωνία, η οποία θέλει, πέρα από την σωστή αξιοποίηση του χώρου που σέβεται το περιβάλλον, θέλει και ανάπτυξη, θέλει και θέσεις εργασίας, θέλει και ισορροπημένη ανάπτυξη, να μην είναι, δηλαδή, μόνο το Ελληνικό ως Ελληνικό, αλλά το Ελληνικό σε συνδυασμό με την Αργυρούπολη, τον Άλιμο, τη Γλυφάδα, δηλαδή, τις γύρω περιοχές, να μην διαταραχτεί η ισορροπία που υπάρχει.
Το δεύτερο θέμα, που θα ήθελα να σας πω, είναι ότι σε αυτόν το χώρο υπάρχουν πάρα πολλές υφιστάμενες χρήσεις για τις οποίες δεν γίνεται κανένας λόγος και δεν λέω για την ολυμπιακή χαβούζα ολυμπιακών έργων, έτσι όπως έγινε, που ό,τι δεν μπορούσε να χωροθετηθεί, παραμονές των Ολυμπιακών Αγώνων, χωροθετήθηκε και τοποθετήθηκε στο Ελληνικό έτσι άτακτα, γιατί ούτε καν σε γενικότερο σχεδιασμό δεν έχουν μπει τα διάφορα γήπεδα, που έχουν φτιαχτεί εκεί, αλλά έχουν χωροθετηθεί και άλλα πράγματα και λειτουργούν. Για παράδειγμα, το FIR Αθηνών, το οποίο για να μετακινηθεί θέλει ένα πολύ μεγάλο κόστος, η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και πριν από λίγους μήνες τοποθετήθηκε από τον κ. Παπουτσή σταθμός υποδοχής και φιλοξενίας μεταναστών. Μη χαμογελάτε, κύριε Πολλάλη, αυτό είναι ντροπή. Αυτό είναι ντροπή, η ασυνεννοησία πρώτα από όλα σε κυβερνητικό επίπεδο.
Πάμε τώρα παρακάτω. Πήρα αυτό το σχέδιο και θα σας έλεγα την εξής παρατήρηση, ότι, δηλαδή, οι άξονες και η συγκοινωνία με την ευρύτερη περιοχή δεν μπορεί να είναι περιφερειακό στοιχείο της οποιασδήποτε μελέτης αξιοποίησης. Πρώτον, η επέκταση του μετρό σε ποιο βάθος θα γίνει, δεύτερον, η επαναχάραξη και η εξυπηρέτηση του τραμ ως περιφερειακού μέσου πλέον κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή, τρίτον, η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού και η σύνδεσή της με το παραλιακό μέτωπο. Αυτά είναι πολύ βασικά στοιχεία και, νομίζω ότι, πρέπει να τα δούμε. Καλά είναι τα ρέματα, τα οποία σε πάρα πολλές περιπτώσεις είναι κλειστά σήμερα, αλλά τι θα γίνει ο άξονας που θα συνδέει το νότο με το βορρά και θα συνδέει την Περιφερειακή του Υμηττού - εάν τελικά καταλήξει, επιτέλους, η Κυβέρνηση ότι θέλει να το κάνει – γιατί έχουμε ακούσει πάρα πολλές αντικρουόμενες απόψεις.
Άκουσα και τον κ. Αλευρά, ο οποίος είπε διάφορα πράγματα, δεν θα ήθελα να μείνω σε πάρα πολλά. Όμως, στη μαρίνα του Ελληνικού χωροθετήθηκε και ένα ξενοδοχείο, το οποίο ανέλαβε να κατασκευάσει ένας ιδιώτης και κάποιο εμπορικό κέντρο, όταν ανέλαβε αυτό το χώρο. Αυτή ήταν η προκήρυξη. Στη συνέχεια ουδέποτε το ελληνικό δημόσιο εξέδωσε τις άδειες και, βεβαίως, θα σας πω ότι, επειδή έχετε δίκιο για την αξιοποίηση της μαρίνας, δεν μπορεί η μαρίνα και το παραλιακό μέτωπο επίσης να ειδωθεί αποκομμένο από τις γύρω χρήσεις, εάν δεν υπάρχει μια συνολική θεώρηση και διαχείριση του παραλιακού μετώπου από τον ΣΕΦ ως τη Βουλιαγμένη, το οποίο να ενοποιείται και φυσικά, αλλά, βέβαια, να υπάρχουν και χρήσεις, οι οποίες να είναι και ελεύθερες και κλειστές παραλίες και τουριστικές και μαρίνες και αθλητικοί χώροι κ.ο.κ..
Έρχομαι τώρα σε δύο τελευταία θέματα. Οι τοπικές κοινωνίες έχουν ακούσει για το Ελληνικό πάρα πολλά πράγματα και έχουν ακούσει - και έχει μάλιστα ψηφιστεί και μια χωροθέτηση - ότι θα γίνει σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων. Σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων, ο οποίος έχει χωροθετηθεί από το 2001 από την κυρία Βάσω Παπανδρέου, με τον τρόπο με τον οποίο χωροθετήθηκαν όλοι οι σταθμοί μεταφόρτωσης. Δεν είναι ένα αστείο πράγμα, αλλά είναι ουσιαστικό ζωτικό στοιχείο της ευρύτερης περιοχής. Έχουμε 450.000 κατοίκους στην ευρύτερη περιοχή, χωρίς κανέναν σταθμό μεταφόρτωσης απορριμμάτων και χωρίς κανένα εργοστάσιο ανακύκλωσης απορριμμάτων. Το λέω αυτό, γιατί το εργοστάσιο ανακύκλωσης και ο σταθμός μεταφόρτωσης, εφόσον χωροθετηθούν, μπορούν άμεσα να υλοποιηθούν και μπορούν άμεσα να φέρνουν έσοδα, τα οποία μπορεί να υπολογίζονται και σε 4-5 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο και λύνουν ένα σοβαρό πρόβλημα και της περιοχής, αλλά και της ανάπτυξης του Ελληνικού, διότι κάπου πρέπει να πάνε και τα σκουπίδια του Ελληνικού και δεν χρειάζεται να επιβαρυνθούν οι δρόμοι με ακόμη περισσότερες νταλίκες μεταφοράς απορριμμάτων.
Τελειώνω, κύριε Υπουργέ, με αυτό που σας είπα και έξω, αλλά θα ήθελα και δημόσια να καταγραφεί. Θα ήθελα να μας πείτε - γιατί έχει σχέση με το Ελληνικό, καθότι διάφοροι από τις τοπικές κοινωνίες έλεγαν να χωροθετηθεί υπέρ τοπικής χρήσης νεκροταφείο στο Ελληνικό, πράγμα με το οποίο διαφωνώ - τι έχει γίνει με την ίδρυση νεκροταφείου. Ο Άλιμος δεν έχει νεκροταφείο, η Αργυρούπολη έχει κορεσμένο, η Γλυφάδα το έχει κλείσει και χωροθέτησε ο Δήμαρχος, μόνος του, αυθαίρετο στον Υμηττό. Υπάρχουν 250.000 κάτοικοι, οι οποίοι ψάχνουν κάπου να θάψουν τους νεκρούς τους και βλέπω ωραία τα σχέδια ανάπτυξης, αλλά κάπως πρέπει να ικανοποιούμε και την τοπική κοινωνία. Θα πρέπει να μας πείτε αν η πρόταση του κ. Χαραλαμπόπουλου έγινε δεκτή να επεκταθεί της Αργυρούπολης, θα γίνει κάποιο σε κάποιον άλλο χώρο, θα χωροθετηθεί υπέρ τοπικής χρήσης νεκροταφείο; Σας ευχαριστώ πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου