"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
"Η ΓΛΥΦΑΔΑ ΜΑΣ" ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Αποκλειστική συνέντευξη του ΥΝΑ Μ.Βαρβιτσιώτη

varvitsiotis-2
Μια άκρως σημαντική συνέντευξη για το LNG ως καύσιμο για τη ναυτιλία, παραχώρησε κατά αποκλειστικότητα στο www.nafsgreen.grκαι στο περιοδικό ΝΑΥΣ, ο ΥΝΑ κ. Μ. Βαρβιτσιώτης. Πιο συγκεκριμένα, η συνέντευξη του Υπουργού έχει ως εξής:
1)Κύριε Υπουργέ, πρόσφατα είχατε αναγγείλει ότι το 2014 θα υπάρξει ένα πλοίο με καύσιμο LNG στην Ελλάδα. Γιατί 1 και όχι 2 ή 3 πλοία; Αυτό το πλοίο στο οποίο αναφέρεστε θα είναι από μετασκευή ή όχι; Επίσης, θα είναι ένα πλοίο νεόκτιστο αποκλειστικά για την Ελλάδα;
Ας μη λησμονούμε ότι η ελληνική ναυτιλία στην υιοθέτηση καινοτομιών και προδιαγραφών που διασφαλίζουν την περιβαλλοντική προστασία αποτελεί διαχρονικά παγκόσμιο πρωταγωνιστή.
Σε αυτό το πλαίσιο, κατέθεσα την προσωπική μου πρόταση για τμηματική αντικατάσταση του κλασικού καυσίμου, του λεγόμενου ναυτιλιακού πετρελαίου, από το υγροποιημένο φυσικό αέριο(LNG) στον τομέα της ακτοπλοΐας. Με αυτόν τον τρόπο, υιοθετούμε ένα καύσιμο πολύ πιο φιλικό προς το περιβάλλον, ενώ, επιπρόσθετα, εξασφαλίζουμε πολύ χαμηλότερα κόστη λειτουργίας, χαμηλότερη εκπομπή ρύπων και περισσότερα δρομολόγια.
Η υλοποίηση της καινοτομίας αυτής προϋποθέτει, βέβαια, τη συγκατάθεση των εταιρειών. Ήδη, ξεκινήσαμε να εξετάζουμε, μαζί με ισχυρούς παράγοντες του κλάδου, τη δυνατότητα ενεργειακής μετατροπής σε ορισμένα πλοία. Και επειδή, ανέκαθεν , προτιμούσα τους ρεαλιστικούς στόχους από τις μεγαλεπήβολες και ανεφάρμοστες εξαγγελίες, ξεκαθάρισα ότι πρόθεσή μας είναι μέσα στο 2014, έστω και ένα πλοίο της ακτοπλοΐας να κινείται μεLNG.
2) Στη Νορβηγία, από όπου ξεκίνησε η λειτουργία πλοίων με καύσιμο LNG, υπήρξαν κάποια κίνητρα για τους πλοιοκτήτες, όπως περιβαλλοντικές επιχορηγήσεις, αλλά και αυστηρότατη νομοθεσία όσον αφορά τα καυσαέρια των πλοίων. Στην Ελλάδα ποια κίνητρα πρόκειται να δώσει η πολιτεία όσον αφορά τα πλοίαLNG;
Κοιτάξτε, σήμερα υπάρχει ένα χρηματοδοτικό πλαίσιο από την Ε.Ε για το σκοπό αυτό. Προβλέπει την κάλυψη, σε κάποιο ποσοστό, των δαπανών που απαιτούνται για την ενεργειακή μετατροπή του κάθε πλοίου. Δική μας προτεραιότητα τώρα είναι η δημιουργία του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου που θα παρέχει κίνητρα, αποτελώντας, παράλληλα, τη νομική «ομπρέλα» για αυτές τις μετατροπές. Σκοπός μας είναι, άλλωστε, να ενθαρρύνουμε και να διευκολύνουμε απόπειρες που στοχεύουν στην υλοποίηση μιας καινοτομίας.
Παράλληλα, έχω θέσει επανειλημμένα σε διεθνές επίπεδο την ανάγκη να αυξήσουμε το ποσοστό της χρηματοδότησης προς τις εταιρείες. Πιστεύω ακράδαντα ότι αν όλες οι παραδοσιακά μεγάλες ευρωπαϊκές ναυτιλιακές δυνάμεις υιοθετήσουμε ως κοινό μας όραμα τη χρήση του LNG στα πλοία, μπορούμε να μεγιστοποιήσουμε τα πολλαπλά οφέλη που μπορεί να μας προσφέρει.
3)Η πολιτεία σκοπεύει ή όχι να χρησιμοποιήσει τη γνώμη των Νηογνωμώνων στον τομέα αυτό;
Ασφαλώς! Δεν πρέπει, εξάλλου, να ξεχνάμε ότι σήμερα έχουμε την ευτυχία να διαθέτουμε μια νέα γενιά υψηλού μορφωτικού επιπέδου, άρτια καταρτισμένη και με εμπεριστατωμένη γνώση στα θέματα της ναυτιλίας, Βιομηχανίας και Ναυπηγικής.
Η γενιά αυτή αποτελεί τον «εθνικό» μας πλούτο, στον οποίο οφείλουμε πρώτα και πάνω από όλα να επενδύσουμε. Πιστεύω ακράδαντα ότι ο Έλληνας επιστήμονας και τεχνίτης δεν έχει σε τίποτα να ζηλέψει από εκείνον του εξωτερικού. Αντιθέτως, έχει και τα εφόδια, αλλά και τις περγαμηνές, για να καταστεί διεθνής πρωταγωνιστής στο παγκοσμιοποιημένο, πλέον, περιβάλλον εργασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου