του Τάκη Λαϊνά
πηγή http://www.reporter.gr/RSS-Feed-Apotheseos/item/174939-Έχασε-η-Δραχμή
Είναι γεγονός πως υπάρχουν πολλά παράλογα τα οποία πρέπει να σταματήσουν, όπως για παράδειγμα σχολεία με τέσσερα παιδιά και τέσσερις δασκάλους. Από την άλλη όμως υπάρχουν και πολλά ερωτηματικά. Είναι απαραίτητο να κοπούν οι υποτροφίες του ΙΚΥ;
Είναι επίσης γεγονός πως το όλο εγχείρημα θέλει μεγάλη προσοχή. Η Παιδεία δεν είναι ένας χώρος που θα μπορούσε εύκολα να δεχτεί κανείς πως μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Ιδιαίτερα τώρα που οι αρμοδιότητες περνάνε στον Καλλικράτη οι κινήσεις θα πρέπει να είναι «χειρουργικά» ακριβείς ώστε να αποφευχθούν μεγάλες αστοχίες. Πρέπει δε να ιδωθεί σφαιρικά και ολοκληρωμένα και όχι μπακαλίστικα, με το γνωστό τρείς το λάδι τρεις το ξύδι. Θα πρέπει να ληφθεί υπό όψη πως τα επόμενα χρόνια θα έχουμε εσωτερική μετανάστευση όπως άλλωστε επισημαίνει και ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας στην τελευταία του έκθεση. Αν θέλουμε να τονώσουμε την επαρχία θα πρέπει να προσφέρουμε καλή Παιδεία.
Το άλλο που θέλει μεγάλη προσοχή είναι ο έλεγχος των εξόδων. ¨Ένα παράδειγμα. Οι συγχωνεύσεις που θα επιφέρουν και τις αναγκαίες καθημερινές μετακινήσεις μαθητών θα αυξήσουν και την όρεξη των αετονύχηδων που θα σπεύσουν να διεκδικήσουν τα «κόμιστρα» με την βοήθεια «φίλων» στους Δήμους… Οπότε τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση. Ποιος ελέγχει τα έξοδα.. Ποιος ελέγχει τις σχολικές δαπάνες; Για να περισσέψουν και να πιάσουν τόπο οι περικοπές θα πρέπει να υπάρχει ένας ελεγκτικός μηχανισμός.. Δεν αρκεί η απλή παράθεση αριθμών.. Ούτε για την περικοπή οργανικών θέσεων που θα προκύψει από την κατάργηση σχολείων, ούτε από την μείωση των λειτουργικών εξόδων..
Και δεν αρκεί για έναν απλό λόγο. Δεν έχουμε πεισθεί ως τώρα ότι υπάρχει πραγματικός έλεγχος της δημόσιας σπατάλης. Εδώ και ενάμιση χρόνο ακούμε για περικοπές εδώ, για περικοπές εκεί.. Για κατάργηση και συγχώνευση οργανισμών, για συστήματα ελέγχου δαπανών, για αναθεώρηση τρόπου προμηθειών. Ακούμε τα νούμερα και ανατριχιάζουμε αλλά δεν έχουμε ακούσει κι έναν συγκεκριμένο και σαφή απολογισμό...κι ας ζούμε στην εποχή του opengov.. Δεν είδαμε ενάμισι χρόνο μετά παρά τις σαφείς και αυστηρές εντολές, μετά τις θριαμβευτικές εξαγγελίες να αναρτάται ένας αναλυτικός απολογισμός πεπραγμένων...
Εκτός κι αν το Opengov ήρθε όχι για να βελτιώσει τη ζωή του έλληνα πολίτη αλλά για να τον ανακουφίσει σπρώχνοντας τον σε μια εικονική πραγματικότητα.
πηγή http://www.reporter.gr/RSS-Feed-Apotheseos/item/174939-Έχασε-η-Δραχμή
Αυτός θα έπρεπε κανονικά να είναι ο τίτλος των πρωτοσέλιδων των τελευταίων ημερών αφού δεν βγήκαν αληθινοί οι «ευρωφάγοι» που διέδιδαν κατάλληλα πως στις 25 Μαρτίου Χρεοκοπούμε, με αποτέλεσμα να έχουμε κατακλεισθεί από μία άκρως επικίνδυνη φιλολογία που οδηγούσε ακόμη και μετανάστες που άφησαν την Γερμανία το 80 να ψάχνουν να βρουν φίλους και συγγενείς που έμειναν στην ξενιτιά προκειμένου να βγάλουν τα λεφτά τους έξω. Μην γελάτε, είναι πραγματικό περιστατικό και είμαι βέβαιος πως δεν είναι το μόνο.
Ευτυχώς οι Κασσάνδρες διαψεύστηκαν, κι εμείς γυρίσαμε στην καθημερινότητα μας που είναι σαφώς πανδύσκολη αλλά ελπίζουμε πως κάποια στιγμή θα καλυτερέψει για τις γενιές που έρχονται. Αναφέρομαι στις γενιές που έρχονται κυρίως γιατί αυτούς αφορούν και τα όσα πρόκειται να συμβούν στην Παιδεία και τις περικοπές που ετοιμάζει η κ. Διαμαντοπούλου.Είναι γεγονός πως υπάρχουν πολλά παράλογα τα οποία πρέπει να σταματήσουν, όπως για παράδειγμα σχολεία με τέσσερα παιδιά και τέσσερις δασκάλους. Από την άλλη όμως υπάρχουν και πολλά ερωτηματικά. Είναι απαραίτητο να κοπούν οι υποτροφίες του ΙΚΥ;
Είναι επίσης γεγονός πως το όλο εγχείρημα θέλει μεγάλη προσοχή. Η Παιδεία δεν είναι ένας χώρος που θα μπορούσε εύκολα να δεχτεί κανείς πως μαζί με τα ξερά καίγονται και τα χλωρά. Ιδιαίτερα τώρα που οι αρμοδιότητες περνάνε στον Καλλικράτη οι κινήσεις θα πρέπει να είναι «χειρουργικά» ακριβείς ώστε να αποφευχθούν μεγάλες αστοχίες. Πρέπει δε να ιδωθεί σφαιρικά και ολοκληρωμένα και όχι μπακαλίστικα, με το γνωστό τρείς το λάδι τρεις το ξύδι. Θα πρέπει να ληφθεί υπό όψη πως τα επόμενα χρόνια θα έχουμε εσωτερική μετανάστευση όπως άλλωστε επισημαίνει και ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας στην τελευταία του έκθεση. Αν θέλουμε να τονώσουμε την επαρχία θα πρέπει να προσφέρουμε καλή Παιδεία.
Το άλλο που θέλει μεγάλη προσοχή είναι ο έλεγχος των εξόδων. ¨Ένα παράδειγμα. Οι συγχωνεύσεις που θα επιφέρουν και τις αναγκαίες καθημερινές μετακινήσεις μαθητών θα αυξήσουν και την όρεξη των αετονύχηδων που θα σπεύσουν να διεκδικήσουν τα «κόμιστρα» με την βοήθεια «φίλων» στους Δήμους… Οπότε τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση. Ποιος ελέγχει τα έξοδα.. Ποιος ελέγχει τις σχολικές δαπάνες; Για να περισσέψουν και να πιάσουν τόπο οι περικοπές θα πρέπει να υπάρχει ένας ελεγκτικός μηχανισμός.. Δεν αρκεί η απλή παράθεση αριθμών.. Ούτε για την περικοπή οργανικών θέσεων που θα προκύψει από την κατάργηση σχολείων, ούτε από την μείωση των λειτουργικών εξόδων..
Και δεν αρκεί για έναν απλό λόγο. Δεν έχουμε πεισθεί ως τώρα ότι υπάρχει πραγματικός έλεγχος της δημόσιας σπατάλης. Εδώ και ενάμιση χρόνο ακούμε για περικοπές εδώ, για περικοπές εκεί.. Για κατάργηση και συγχώνευση οργανισμών, για συστήματα ελέγχου δαπανών, για αναθεώρηση τρόπου προμηθειών. Ακούμε τα νούμερα και ανατριχιάζουμε αλλά δεν έχουμε ακούσει κι έναν συγκεκριμένο και σαφή απολογισμό...κι ας ζούμε στην εποχή του opengov.. Δεν είδαμε ενάμισι χρόνο μετά παρά τις σαφείς και αυστηρές εντολές, μετά τις θριαμβευτικές εξαγγελίες να αναρτάται ένας αναλυτικός απολογισμός πεπραγμένων...
Εκτός κι αν το Opengov ήρθε όχι για να βελτιώσει τη ζωή του έλληνα πολίτη αλλά για να τον ανακουφίσει σπρώχνοντας τον σε μια εικονική πραγματικότητα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου